Vet du vad ordet ”samla” betyder, Katten

För mycket längesen i utkanten av en större stad anlades ett odlingsområde och det kördes dit fyllnadsmaterial från när och fjärran… I den hårda lerjorden där det skulle växa morötter, pumpa och solrosor fanns också annat…

gamla-glasflaskor-från-Gläntan-(5a)

Massor med skitiga glasflaskor. Gamla flaskor… några med texten ”osäljbart”, någon hade innehållit ”fruktsocker”…

gamla-glasflaskor-från-Gläntan-(3a)

Det fanns en del burkar också… som innehållit skokräm, olika salvor, bläck…

gamla-glasflaskor-från-Gläntan-(6a

Tre små fina glas låg också där i leran och såg inbjudande ut…

Självklart tog jag hand om det som var nästan helt, lade i kartonger och sparade…

Varför?

Därför att dom ”kunde vara bra att ha? Nej…

Därför att dom var gamla och fina? Lite…

Därför att jag hade plats? Nej…

Därför att jag inte kunde låta bli?  Ja!

Nu har jag sorterat på nytt, blåst bort lite damm och jord, känt på flaskorna, gett dom nya fräscha kartonger, slängt sju trasiga burkar och fyra flaskor, diskat dom tre glasen och ställt kartongerna på slutförvar…

Varför?

För att jag är en tröttsam notorisk samlare… och för att jag kan!

Det här inlägget postades i SAMTAL och FIKA med Katten och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vet du vad ordet ”samla” betyder, Katten

  1. Glasnörd skriver:

    Jag skulle ha gjort detsamma! Står det något spännande på (öl)flaskorna?

Kommentera

