Om du lever då, när jag blir svårt dement, Katten

Jag vill i alla fall inte att vårdpersonalen kommer med en konstgjord robotkatt som jag ska klappa på… även om den är gullig, verkar levande, spinner och väcker minnen hos mig. Av dig?

Hörde på radion om försök med robotkatt bland svårt dementa och försöket föll väl ut. Enligt vårdpersonalen och anhöriga.

Är man gammal och dement nöjer man sig kanske med en robot som ser ut, låter och beter sig som en riktig katt och förstår inte att man blir lurad…

Robotarna är väl billiga och inte allergena… tvättbara i maskin var dom också…

Men jag vill inte bli lurad som svårt dement heller…

Lavinia-5-okt-(8)

Du och jag på ”Hemmet”, Katten, och du måste förlåta mig om jag kallar dig Hunden.

Det här inlägget postades i SAMTAL och FIKA med Katten, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

