Har jag blivit helt dum i huvudet, Katten?

Jaja, jag vet att du tycker jag tjatar, att jag borde avnjuta mitt kaffe under tystnad och sen gå ut och inhandla svindyr kattmat i pyttesmå burkar… ta nu och drick din grädde och lyssna inte om du inte orkar, för jag tänker nämligen  fortsätta tänka högt. Det är så renande för själen…

 Calle Bildt gillar att franska plan bombat islamistrebeller i Mali, Drönar-Obama får stöd i sitt avståndsdödande av misstänkta al Qaida terrorister varhelst i världen dom finns, svenska myndigheter har accepterat att påstådda al Shabab sympatisörer – med svenska medborgarskap – i Somalia förs till USA för rättslig prövning och kanske 30 års fängelse – av skäl som inte godkänns i Sverige… och vi ger upprorsmakarna i Syrien vårt dolda stöd… vilka är dom? Demokrater? ”Shariamuslimer”? Sekulariserade muslimer? Visar dom sig vara ”shariamuslimer” så dödar vi dom sen… eller?

Väst planerar militära angrepp mot det hårdfört muslimskt styrda Iran som eventuellt snart kan tänkas ha kärnvapen också. Muslimer med kärnvapen, det tål vi inte… det får räcka med Pakistan!

För övrigt tål vi inte ”kommunister ”med kärnvapen heller, typ Nordkorea… Egentligen är det bara dom som visat hur kärnvapnen kan användas som har rätt till dom…

Vi bekämpar ”shariamuslimer” i nästan hela världen – om dom inte sitter på ”vår” olja förstås. Vi ser dom som hot mot vår säkerhet, vi oroas över vart den ”arabiska våren” ska ta vägen och ger stöd till ”demokratiska” krafter, vi accepterar Israels kärnvapen och övergrepp på sina muslimska arabiska grannar… Västvärlden jagar muslimska terrorister, ”shariamuslimer” och ser ner på resten. Jo, faktiskt, så ser det ut…

Men det lustiga är att medan världens mäktigaste ledare militärt bekämpar delar av islam, så hävdas i alla godkända svenska medier att den inte är något hot alls… Här.

Sverige är undantaget i världen. Här finns absolut ingen ”shariamuslimsk” agenda, inga odemokratiska och kvinnoförtryckande muslimer, här är alla glada integrerade svenska demokrater som inte äter gris, dricker sprit och äter sitt halal-kött.

Det är bara vår egen främlingsfientlighet, rädsla, islamofobi, egoism och dumhet som säger nåt annat och då ska vi tiga och skämmas…

Färdigtänkt, Katten, nu känner jag mig redo att lyfta röven från stolen… och ta tag i diskberget. Och du ska utmattad ta en lur på maten förstår jag… 

Det här inlägget postades i FUNDERINGAR, SAMTAL och FIKA med Katten och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

