Äntligen har jag läst färdigt ”porrboken”, Viola

Hej! Oh, så gott det ska bli med en kopp nu…Välkommen in! Jag har redan hunnit till påtåren.

Jag har läst ut ”Femtio nyanser av honom”, du vet, boken jag pratade om häromdagen. Boken som handlar om sex – sado/masoschism – och är skriven av en mogen kvinna. Boken fick goda recensioner, det pratades mycket om den och kvinnor tände på texten och blev förälskade i huvudpersonen, dominanten och miljardären Christian Grey…

Har du läst den än, Viola? Nej, och det kommer jag inte att göra heller. Den verkar vara inte bara ointressant men också tråkig.

Hjälp, säger jag! Vad är det för fel på mig… Jag tyckte boken var… lite tråkig och tjatig! Tänkte väl det. Humorn stod den inre Gudinnan för, som ibland sprang och gömde sig bakom soffan, låtsades sova eller jublade av förtjusning…Vad är det för en gudinna som springer och gömmer sig? Den som bor ihop med överjaget och den kvinnliga huvudpersonen, men inte alltid delar deras åsikter eller handlingar…

Och sexig? Var den? Nej… men många kvinnor lär ha tyckt det… och jag läste i tidningen häromdagen att en sexshop fixat till en egen hylla med sexleksaker som nämns i boken… ”Vanliga Svenssons” har inspirerats och vill prova på…

Jag fattar inte det sexiga i att en 20-årig fattig, mycket smart och begåvad oskuld med långt mörkt hår totalfaller för en ung, obeskrivligt vacker, känslomässigt störd egen företagare och miljardär med flygcertifikat, privatchaufför… är det en variant utav de gamla pigromanerna?

Han njuter av sadosex, där han misshandlar, vill ha total kontroll och på riktigt vill skada sin partner…  (Han är dock noga med att använda kondom och se till att hon börjar äta p-piller… det är nog enbart för egen njutning och att han inte vill att det ska bli barn…) Och tjejen upptäcker att hon gillar att bli bunden, få smisk och bli straffad – massor med orgasmer – även om hon inte lyckas bli helt undergiven… Slutet på boken är lite hoppfullt, men jag vet inte om jag vågar/orkar läsa fler böcker…Den verkar ju helt sjuk! Hur kom du på idén att läsa den? Den omnämndes översvallande i media, vars makt är stor…

Jag måste vara asgammal och supermossig, men jag kan inte tycka det är ”normalt” att vilja skada den person som man kallar ”flickvän”. Om det är normalt att vilja skada någon, flickvän-pojkvän eller annan vän, så hoppas jag världen får se miljontals asgamla, supermossiga människor.

Kvinnlig underordning och anpassning är ju mer välkänt, ”normalt” och påbjudet… men jag har svårt för det också. Och då blir man en  otrevlig bitch! En manshatare…nej, varför det?  Man blir en som tror på jämställdhet och människors lika värde! Är inte det lite övermaga och bitchigt?

Det antyds ju ibland att jämställdheten dödat den sexuella spänningen mellan könen, den som säger det har inte haft turen att få uppleva en jämställd relation inte fan kan det vara så… jag tror den dött pga orealistiska förväntningar, övermättnad… och mekanisk porr! Tror jag…Instämmer!

Jag tycker inte det är det minsta sexigt med stora ekonomiska skillnader…är det någon som tycker det? Ja, det tror jag, det ger makt… till männen i första hand!

Är det sexigt att känna sig som en hora? Lätt hänt i ekonomiskt underläge…Jag har känt mig sexig, men aldrig som en hora. Även om vi kallar det ”kärlek”… Vet vi vad kär lek är?

Ja, lite mer kaffe, tack, sen ska jag vidare… undrar om jag kan stå emot min nyfikenhet och inte köpa fortsättningsböckerna…Ja, gör det- avstå. Det finns ju massor med bra litteratur, så varför låta ditt dyrbara liv användas för att läsa sådana här böcker? Det blir en kamp mellan jaget och nyfikenheten. Utgången är mycket oviss…Satsa på jaget den här gången!

Men först ska jag läsa färdigt Göran Greider, den mannen älskar jag… Platoniskt! Fortsätt med det.

Det här inlägget postades i FUNDERINGAR, RELATIONER/kärlek och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

