Men öppna då, Viola!

Morr´n, visst är jag tidig… och kaffesugen! 

Kom in! Du vet att jag för det mesta är vaken vid den här tiden. Jag ska sätta på kaffe. Vill du ha något till? En ostmacka, om du har… för tidigt för sötsaker!

Hörde du om hovrättsdomen nej, det har jag inte  som friade alla inblandade i fallet med den 14-åriga romska flickan som togs hit som sexuellt sällskap åt en 28-årig förståndshandikappad man? Har du sett det? Jag tog med ett klipp, kolla här, är det inte rent ut sagt för jävligt? Hur är det möjligt? Har inte Sverige skrivit under  Barnkonventionen? Är det inte förbjudet att ha sexuella relationer med någon under 15 år? Jag tyckte att Tingsrätten gjorde en helgalen bedömning, men trodde att Hovrätten skulle rätta till det. Detta gör ju att man helt tappar tilliten till vårt rättssystem. Det bör anmälas till EU-domstolen!

Sen när blev det acceptabelt för vuxna att ha sex med småflickor…eller gäller det bara om alla inblandade är etniska svenskar? Är det OK att föräldrar/pappor ”säljer” sina döttrar?Det känns som det är en annan lag än den svenska som har gällt. Är det så?

Oavsett vad flickan själv säger – i en väldigt utsatt situation – så handlar det om ett bevisat sexbrott. Hon blev ju gravid två gånger och ingen döms för att ha haft sex med en underårig. Hur kan det bli så? Helt obegripligt. Kan Bris göra något? Finns det någon som kan göra något? Detta liknar vad kvinnor och barn utsattes för på Balkan och nu i Kongo. Så alltså även i vårt land med lagens goda minne. Det är mer än djävligt!

Och varför reagerar ingen på domen? Helt tyst är det… De har kanske liksom jag varit borta i helgen? Tror du? Vad kan vi, du och jag göra? Ingen aning! Gnälla…

Det är nästan så jag sätter kaffet i vrångstrupen!

Det här inlägget postades i POLITIK med kaffe och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

