Dessa gamla gubbar…

Upp och hoppa katten, frukostgrädden är serverad. Nej, kaffet är mitt… Flytta på dig, du sitter på min skvallerblaska… Jag läste den igår kväll. Kolla här, katten…

   

Dessa gamla gubbar med sina unga thaifruar… ”…åldern spelar ingen roll” kvittrar åldringen, ”jag är så barnslig…” och tittar ömt på sin nästan 40 år yngre fru. Om hon är lika förtjust är svårt att se, kvinnor från Thailand är väluppfostrade… och fattiga.

Självklart kan det handla om kärlek, vad är kärlek förresten?

Kvinnorna finns för männens behov… för att ”hålla liv” i dom, för att dom är så ”mjuka och måna om att man mår bra”… frågan är vad männen gör för kvinnorna – mer än öppnar plånboken?

Det är säkert sant, att kvinnorna är  service-minded, men visst känns det lite… prostitution.

Se inte så frågande ut, katten. Var glad att du inte är bekant med det begreppet…

Vad gör dessa män för sina kvinnor, hur månar dom om att fruarna ska må bra och ”hållas vid liv”… mer än materiellt, där männen har total kontroll… många ”kärleksinvandrade”  kvinnor har det svårt i Sverige, med sina elaka  och egoistiska män…

Undrar varför det oftast handlar om kvinnor från ”Gamla Öst” eller Asien, när en gammal västerländsk gubbe roar sig med mycket yngre kvinnor… Beror det på gammelgubbarnas oerhörda attraktionskraft, sex-appeal eller… handlar det mest om pengar?

När en västerländsk ung kvinna får ihop det med en mycket äldre gubbe, så är han nästan uteslutande rik, berömd eller har hög status… Undrar om thailändska kvinnor fungerar likadant, men eftersom rikedom är relativ så blir även fattiga och ganska vanliga västerländska män intressanta…

Du lyssnar inte längre, katten, du bara spinner och värmer Violas stol. Undrar hur hon har det, förresten?

Hej Elin! När man talar om trollen….. Nej men, där är du ju! Inte hörde jag att du kom…har du varit på smygkursen ”Tassa lätt”? Jag hörde vad du sa till katten. Så bra, att nå´n lyssnade. Allt väl? Jo, jag mår bra. Härligt, jag var lite orolig där, inga livstecken är dåliga tecken i vår ålder… Det är otroligt vad mycket man får gjort när man stänger av telefoner, radio och inte kopplar på datan. Jaså, säger du det. Jag kan både sy, kolla TV och lyssna på radio samtidigt – om jag bara fick igång symaskinen! Det har resulterat i 6-7 kuddar, några te-huvor, småväskor och många, många tankar.Inte vet jag om jag blivit klokare, men det var ett intressant experiment. Man kan ha en slags halvretreat i sitt hem. Halv-retreat och så flitig? Både i huvudet och handen…

Så medan jag har funderat så har du ägnat dig åt kärlek? Nej, Little Gerhard hade bara ögon för sin unga fru… Just nu vill jag hellre ha kaffe!

Varför hetsa upp sig och döma i ett ärende vi ingenting vet? Ska vi bara hetsa upp oss om så´nt man ”vet”, då blir juingenting kvar… Lugnt och skönt? Kanske… Kärlek? Pengar? Trygghet? Vänskap? Vad mer? Spelar det någon roll vilka människor som lever ihop heterosexuella, homosexuella, olika religioner, kulturer,åldrar, så länge alla inblandade gör det frivilligt? Det är det där med ”frivillighet”, också ett relativt begrepp… Den enes frihet den andres ofrihet… När det gäller äldre män och yngre kvinnor kan det vara så att de genom giftorätt vill se till att livskamraten får en skälig del av arvet, så inte barn från tidigare förhållanden, vilka de kanske inte har någon kontakt med, kommer att kräva kvarlåtenskapen? En omtänksam tanke! Ibland så, ja…

Nej, jag tycker inte att det är som prostitution. Men förvånansvärt likt människohandel ibland… Idag lägger vi sexuella aspekter på alla. Tyvärr är det så! Jag vet flera äldre bra äktenskap där sex tillhör förfluten tid, kanske gäller det även little Gerard och Da. Vem bryr sig? Jag. vilken yngre man skulle välja att leva så ihop med en mycket äldre kvinna? Inte ens om han var totalt utblottad… tror jag…

Nu tar vi kaffet! Inget går upp mot ett talande kaffesällskap och det finns en del som behöver ventileras den kommande veckan, hör jag…Här, ta den här stolen och stör inte katten!

Kopp, på dig Viola, nu tar vi några kakor till…

Det här inlägget postades i RELATIONER/kärlek, Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

